Letno poročilo o delu

Zveze organizacij pacientov Slovenije

za 2023

 

 

“Leto za kakovost in varnost v zdravstvu”

  (na voljo tudi v word datoteki)

Uvod

Leto 2023 lahko ocenimo kot zelo uspešno, saj je Zveza organizacij pacientov Slovenije od neprepoznavnosti v začetku leta že kar v januarju dosegla medijski preboj, ki je nato za seboj potegnil tudi hitro vključitev v številna delovna telesa, redne obiske pri raznih odločevalcih, naš glas je iz meseca v mesec postajal bolj prepoznaven in verodostojen.

Izvajali smo številne aktivnosti, če je potrebno izpostaviti eno, je to zagotovo področje kakovosti in varnosti, saj smo leto pričeli z nasprotovanjem slabi nacionalni strategiji, končali pa z napisanim osnutkom novega zakona.

Druga aktivnost, s katero smo pravzaprav dosegli medijski preboj so bila Stališča o dostopnosti in enakopravnosti, dokument, na katerem so delala praktično vsa društva člani od avgusta 2022. Izpostaviti velja dobro izkušnjo s prvo delovno skupino v ZOPS, s katero smo si že zgodaj po ustanovitvi dokazali, da društva zmoremo sodelovati.

Tretja velika aktivnost z zelo pomembnim pomenom, tako finančnim v smislu omogočanja delovanja zveze, kot na področju osveščanja in opolnomočenja je bil projekt Tutorji za zVem. Z njim smo usposobili 41 tutorjev, s katerimi imamo v prihodnosti načrt pripomoči k razvoju portala zVem in pomembnemu prispevku k digitalni pismenosti vseh slovenskih pacientov.

V nadaljevanju predstavljamo podrobnejši opis aktivnosti v letu 2023. Skladno s programom smo za večino aktivnosti določili merljive cilje, zato v poročilu tudi poročamo, ali so bili cilji doseženi, kje niso bili in kako se bomo zaradi tega ravnali v prihodnje.

Dolgoročni cilj ZOPS je povečati število kakovostnih let življenja vseh prebivalcev Slovenije. To vključuje vse faze v odnosu do zdravja, preventivo, zgodnjo diagnostiko, akutno in kronično oskrbo in paliativo. Obenem brezšivno povezuje v kontinuum vse nivoje zdravstva s socialno varstvenemi storitvami, osredotočeno na pacienta, pa najsi bo v danem trenutku zdrav ali ne.

Vizija

Vizijo Zveze organizacij pacientov Slovenije uteleša slogan "Enoten glas pacientov." S tem mislimo na enoten nastop vseh društev, združenj in zvez, ki si prizadevajo za boljši položaj pacientov ter uporabnikov zdravstvenih ter socialno varstvenih storitev.

Poslanstvo naše Zveze temelji na ideji, da pomagamo vsem pacientom, paciente pa vzpodbudimo, da se aktivirajo tudi sami. To lahko dosežemo zlasti na ta način, da smo obenem tenkočutni in slišimo tudi najbolj šibke glasove, a ko združimo vse, dobimo moč, ki je nepovezani ne moremo imeti.

Delujemo v dobro društev, združenj in zvez, jih krepimo, pomagamo pri dostopu do politike, plačnikov, medijev, zdravnikov, projektov, financerjev, zlasti pa skozi sodelovanjem med vsemi prispevamo k boljšemu in dostojnejšemu življenju vseh prebivalcev Slovenije.

 

Cilji in ključna področja delovanja

Naše delo temelji na slišanju, razumevanju in delovanju v skladu s potrebami članov Zveze. Delovati je potrebno na tak način, da smo koristni vsakomur, a hkrati znamo delovati tako, da smo koristni tudi vsem. S povezanim skupnim delovanjem lahko vplivamo na doseganje naslednjih skupnih ciljev:

·        izboljšanje dostopnosti do storitev, krajše čakalne dobe, hitrejše uvajanje sodobnejših metod zdravljenja in socialno varstvenih storitev --> komentar: stanje pri čakalnih vrstah se je navidez poslabšalo, poudarjamo navidez, saj smo v preteklem letu spoznali, da je poročanje o čakalnih dobah in vrstah neustrezno, ne odraža dejanskega stanja in prikriva problematiko. Pri hitrejšem uvajanju novih metod zdravljenja in socialno varstvenih storitev sprememb nismo zaznali. Vseeno je Delovna skupina za dostopnost in enakopravnost uspela zaradi dobro sprejetih Stališč o dostopnosti in enakopravnosti, ter dobrega sodelovanja z MZ, ZZZS, NIJZ in ZZS v medresorski izvedbeni skupini za 7 ukrepov, uspela pripraviti pogoje, da lahko v 2024 dosežemo dejanske premike. Bistven bo tudi sprejem predloga novele Zakona o pacientovih pravicah, pri katerem je ključna pravica svoboda do izbire zdravljenja kjerkoli po pretečeni maksimalni čakalni dobi.

·        enakopravnejši dostop, z zmanjšanjem diskriminacije zaradi premoženjske neenakosti, omogočanje dostopa vsem z ovirami ali hendikepi --> komentar: tu premika na bolje ni bilo, trdimo lahko celo, da je javni sistem ne funkcionira dobro z vidika posebej ranljivih skupin. Nekateri prebivalci nimajo zmožnosti ali znanj, da bi lahko vstopili v sistem, ter v njem v zadovoljivem času dobili zdravstveno storitev. Obenem tudi ni opaziti nobenih premikov pri osebah z oviranostmi.

·        dvig kakovosti storitev, upoštevanje kazalnikov kakovosti, nagrajevanje za izboljšave, plačilo po izidu (Na vrednosti temelječa zdravstvena obravnava – NaVTeZ) --> komentar: na tem področju je ZOPS morda v 2023 dosegel največ. Sprva zato, ker je skupaj s partnerji spremenil zavedanje o potrebnosti sistemske ureditve, kljub v celoti drugačnemu stališču odločevalcev v prvi polovici leta. V letu 2023 smo bili eden od pobudnikov začetka priprave zakona o kakovosti in varnosti v zdravstvu ter aktivno sodelovali pri pripravi osnutka zakona. Pričakujemo sprejem zakona do sredine leta 2024 in sprejem podzakonskih aktov ter akta o ustanovitvi Agencije za kakovost in varnost do konca leta 2024. Kazalniki uspeha naj bi bili v nastajanju na ZZZS iz obračunskih podatkov, MZ v prejšnji sestavi ni zagotovil napredka, okrepila se je pobuda za uveljavitev sistema plačevanja zdravstvenih storitev na podlagi merjenja uspešnosti zdravljenja za določene vrste posegov (NaVTeZ).

·        boljša varnost, z dekriminalizacijo napak, večja stopnja prijav tako zdravstvenih napak kot farmakovigilančnih zapletov, učenje na osnovi napak, nekrivdna odškodnina, manj prikritih smrti in poškodb zaradi slabega zdravljenja, znižanje polifarmacije, digitalne informacije za dvig varnosti pacientov. --> komentar: pravih premikov tu še ni. V letu 2024 bomo pripravili izhodišča za zakon o nekrivdni odškodnini za škodo, povzročeno pacientom s preprečljivimi dogodki, cilj je hitra in strokovna  analiza - tudi s pomočjo strokovnjakov iz drugih zdravstvenih ustanov in tujine - poteka zdravljenja in morebitnih napak ter anonimno obveščanje vseh zdravstvenih ustanov o izsledkih in priporočilih. Podprli bomo izvzem zdravniške napake iz kazenskega zakonika, saj to vidimo kot ključno oviro pri spremembi kulture zdravstvenih ustanov v smeri odkritega priznavanja napak kot pomoči pri dvigovanju kakovosti in varnosti pacientov. Za znižanje polifarmacije bomo sodelovali s farmacevti, obenem bomo dvigovali zdravstveno pismenost pacientov.

·        osveščanje in opolnomočenje pacientov, enakopraven odnos med zdravnikom in pacientom, komuniciranje v jeziku razumljivem vsakemu prebivalcu ne glede na izobrazbo, vzpodbujanje k preventivnemu vedenju, zdravemu življenjskemu slogu, aktivno bolovanje, vključenost v pripravo na posamične terapije, dvig adherence, večje zavedanje pacientov --> komentar: na tem področju je ZOPS tudi dosegla pomembne prve premike, zlasti z organizacijo aktivnosti ob Svetovnem dnevu varnosti pacientov, organizaciji 4 izobraževalnih dogodkov, ter usposabljanju 40 Tutorjev za zVem. To področje bo z vidika nalog ZOPS med najbolj rastočimi še nekaj let, saj se je potrebno "dotakniti" vsakega pacienta, kar je mogoče le tako, da bomo mi prišli k njim, to pa pomeni vsako lokalno okolje.

·        krepitev odličnih praks, kljub negativni podobi zdravstva so nekateri dosežki slovenske medicine v svetovnem vrhu (skrb za diabetes otrok, široka dostopnost naprednih zdravil, skrb za dojenčke, protimikrobna odpornost, register raka, ...), te lahko pacienti pomagamo ozavestiti, izpostaviti, krepiti in nagraditi --> komentar: navedena področja delujejo dobro zato, ker za njimi stojijo ključni posamezniki, vendar se tega niti zdravstveni odločevalci ne zavedajo, oziroma ne izkoriščamo potenciala, ki se tu skriva.

·        sodelovanje pri oblikovanju in sprejemanju nacionalne zdravstvene politike, na posameznih področjih VZS (duševno zdravje, različne bolezni, ...), sodelovanje pacientov pri nastajanju nacionalnih strategij, presejalnih programih, razvojnih načrtih --> komentar: tu se je ZOPS uspel umestiti kot pomemben in viden sogovornik, tako pri SSZ, Odboru za zdravstvo v DZ, pri poslanskih skupinah, kabinetu vlade in kabinetu MZ. V tovrstne politike se bomo tudi v 2024 in 2025 vključevali v podobni meri.

·        zagotavljanje uravnoteženih virov finaciranja, za vsa društva, skladno s kodeksom Zveze, s preprečevanjem prevelike odvisnosti od posameznih financerjev, s podporo prostovoljstvu, usmerjeno v dolgoročno vzdržnost delovanja društev, z ničelno toleranco do korupcije in škodljivih praks, z dobrobitjo pacientov na prvem mestu, a tudi za mednarodno konkurenčno zdravstvo z visoko dodano vrednostjo*--> komentar: viri financiranja so bili uravnoteženi, razpršeni po različnih vrstah nosilcev, a je potrebno v 2024 doseči več, zlasti pa pripraviti pogoje za zagotovitev sistemskega financiranja v 2025 za društva člane ZOPS.

·        vpliv na spremembe zakonodaje, sodelovanje združenj pacientov in njihovih zvez pri pripravi in sprejemanju vseh sistemskih zakonov, akcijskih načrtov, pravilnikov in smernic --> komentar: ZOPS se tu vključuje v praktično vso relevantno zakonodajno aktivnost, to bomo ohranili tudi v 2024 in 2025

·        sodelovanje med vsemi deležniki, od sodelovanja med društvi različnih in tudi istih bolezni, do sodelovanja z drugimi deležniki, z vsemi bolnišnicami, zdravstvenimi domovi, zvezami, zbornica, do vseh državnih organov in agencij, ter tudi mednarodno sodelovanje--> komentar: ZOPS je tu dejansko izpolnila vsa pričakovanja, v 2024 in 2024 ga bo še krepila, naprimer pri številu bolnišnic in zdravstvenih domov sodelujočih pri Dnevu odprtih vrat, kjer načrtujemo 30 sodelujočih ustanov v 2024 in 45 v letu 2025

·        mednarodno sodelovanje z združenju pacientov v drugih državah, zlasti sosednjih, kakor tudi združenji pacientov v okviru EU in drugod po svetu--> komentar: ZOPS se je udeležila več mednarodnih srečanj, v letih 2024 in 2025 je pričakovati nadaljno krepitev.

·        stiki s pacienti ter uporabniki zdravstvenih in socialno varstvenih storitev ter splošno javnostjo zaradi pospeševanja zdravega načina življenja in zdrave prehrane, uresničevanja z zakoni in drugimi akti določenimi pravic pacientov in uporabnikov zdravstvenega in socialnega varstva --> komentar: ZOPS je v letu 2023 medijsko dosegla preboj, v letih 2024 in 2025 bomo položaj ohranili, obenem želimo v javnost vnašati več vsebin, zlasti s podporo društvom, sodelovanju pri nastajanju novih oddaj, širitvi dosega komuniciranja.

 

Aktivnosti in merljivi cilji

Spodaj navajamo Aktivnosti in Merljive cilje, kot so bili načrtovani po posamičnih področjih, ter takoj ob tem podajamo, kaj je bilo doseženo.

1.     Delovne skupine – za strateška področja

Aktivnost 1: V letu 2023 bomo nadaljevali delo DSDE, hkrati pa bomo začeli delo na preostalih dveh stebrih: DSKV – Delovna skupina za  kakovost in varnost in DSOO – Delovna skupina za osveščenost in opolnomočenje.

Merljivi cilj 1: DSDE – do 30.6.priprava projektne naloge za uvedbo vseh 7 ukrepov, do 31.12. uvedba vsaj 3 od 7 ukrepov, DSKV – imenovanje skupine in priprava naših predlogov za uresničevanje Strategije kakovosti in varnosti pacientov v Sloveniji 2022-2031, ter predloga MZ, ZZZS in NIJZ za uvedbo NaVTeZ za prvo diagnozo, DSOO – imenovanje skupine.

Rezultat 2023: DSDE je s Stališči o dostopnosti in enakpravnosti objavljenimi v začetku leta dosegla ustanovitev medresorske Izvedbene delovne skupine za dostopnost in enakopravnosti sestavljene iz predstavnikov MZ, ZZZS, NIJZ, ZZS in ZOPS, deloma je dosežen 1 ukrep, a je napredek pri vseh 7 ukrepih, pričakovati je doseganje vseh ukrepov v 2024. DSKV je bila imenovana kot Odbor za varnost pacientov in kakovost v zdravstvu (OVK), dosegla je ključen premik pri nastajanju nove zakonodaje. DSOO ni bila imenovana, a je bilo izobraževalno delo zelo močno (4 izobraževalni dogodki, projekt usposabljanja 40 Tutorjev za zVem), namen je bil dosežen.

ZOPS je v sodelovanju z OVK in DSDE organizirala Svetovnih dan varnosti pacientov in Dan odprtih vrat.

 

2.     Odbori – za strokovne teme

Aktivnost 2: V letu 2023 bo Odbor za zakonodajo in pravno pomoč pacientom (OZZPPP) pričel z rednim delovanjem, vzpostavili pa bomo še odbor za medicino in zdravstveno nego z vključenimi zdravniki, sestrami in farmacevti, ter odbor za stike z javnostjo z udeležbo novinarjev, strokovnjakov za odnose z javnostmi, ter tržnikov.

Merljivi cilji 2: Vložili bomo vsaj 2 zakonska predloga (predvidoma: Spremembe in dopolnitve ZpacP in Zakon o kakovosti in varnosti), ob pričakovanem večjem pripomb in predlogov k drugim zakonskim predlogom, odbor za medicino in zdravstveno oskrbo bo pripravil svoj temeljni dokument o vključenosti pacientov, odbor za stike z javnostjo pa bo oblikoval strategijo stikov z javnostmi.

Rezultat 2023: OZZPPP je presegel pričakovanja, bil je vključen v pripravo 2 zakonov v avtorstvu ali soavtorstvu ZOPS z Zakonom o kakovosti in varnosti v zdravstvu, ter Zakonom o pacientovih pravicah, podal ali sooblikoval je vrsto komentarjev, predlogov in drugih pobud.

V letu 2023 še nista nastala strokovni odbor za medicino in zdravstveno oskrbo, ter odbor za stike z javnostjo, a vodstvo ocenjuje, da so pogoji za vzpostavitev obeh odborov ustrezni, odbora pa je potrebno ustanoviti.

Oblikovan je bil Finančni odbor, a ni zasedal, je pa bil korespondenčno obveščen in vključen v tekočo problematiko. Pridobivanje virov sredstev je bilo hiba v delovanju, ki je v jeseni rezultirala v zamudi s plačili dobaviteljem. To je bila posledica organizacije Svetovnega dneva varnosti pacientov, ki ni bila ustrezno finančno pokrita vnajprej.

 

3.     Sekcije – za posamična tematska področja

Aktivnost 3: Odzvali se bomo na potrebe članov in ustanovili tiste sekcije, kjer bodo člani izkazali interes. Prva takšna bo Sekcija za duševno zdravje.

Merljvi cilj 3: Ustanovili bomo Sekcijo za duševno zdravje, ta se je že vključila v postopek spreminjanja zakona o duševnem zdravju, obenem se bo vključila tudi v sprejetje zakon o psihoterapiji. Omogočili bomo še delovanje na toliko tematskih področjih, kolikor bo potreb društev in bodo ustrezno podprta.

Rezultat 2023: Sekcija za duševno zdravje je bila ustanovljena v aprilu, a je ta po svoje neformalno delovala že od nastanka ad-hoc skupine, ki je nastala v novembru 2022 ob komentarjih ZOPS v javni razpravi k spremembam Zakona o duševnem zdravju. SDušZ se je odzivala zlasti na dogajanje pri dveh zakonih, to sta zakon o duševnem zdravju in zakon o psihoterapiji. SDZ je z društvi skupaj nastopila na Festivalu duševnega zdravja. Člane SDušZ smo imenovali tudi v nekaj delovnih skupin, sodelovali smo z nekaj ustanovami, SDušZ se je odzvala na nekatere medijske zgodbe. SDušZ je pravilno identificirala neustreznost načina reševanja problematike duševnega zdravja, ki se kaže pri nevključevanju uporabniških društev, reaktivnem pristopu do problematike (afere v medijih), pomanjkanju načrtovanja in dolgoročno usmerjenega sodelovanja. Izrazito slaba je tudi kultura dialoga med vsemi vpletenimi, prevzemanja odgovornosti in skupne vizije je premalo.

SDušZ je pomemben del aktivnosti ZOPS, zlasti pa kaže na to, da je potrebno povezovanje društev po bolezenskih stanjih. V letu 2024 bomo v ZOPS po vzoru SDušZ oblikovali več novih sekcij.

 

4.     Partnerstva – z različnimi deležniki

Aktivnost 4: Dogovor o sodelovanju bomo v letu 2023 ponudili tudi drugim deležnikom, naprimer: Slovenskemu zdravniškemu društvu, Nacionalnemu svetu invalidskih organizacij Slovenije, Zbornici za zdravstveno in babiško nego, Zastopnikom pacientovih pravic, Ministrstvu za zdravje, NIJZ, ZZZS in zavarovalnicam, Združenju zdravstvenih zavodov Slovenije, Lekarniški zbornici, Javni agenciji za zdravila in medicinske pripomočke in podobno, farmacevtom, zbornici MedTech. Nadaljevali bomo v letu 2022 pričeto mednarodno sodelovanje.

Merljivi cilj 4: Skupaj želimo realizacijo (skupne projekte) pri sodelovanju z Zdravniško zbornico, ter podpis še vsaj 3 novih partnerstev z drugimi deležniki. Cilj ni zgolj podpisovanje izjav, ampak konkretno skupno delo.

Rezultat 2023: Sodelovanje z Zdravniško zbornico ocenjujemo kot dobro, saj kljub različnim pogledom ohranjamo visoko kulturo dialoga in iskanja skupnih rešitev.

V novembru 2023 je bil sklenjen dogovor o sodelovanju z MZ, od katerega si v ZOPS obetamo še tesnejše sodelovanje. Nasploh se je z nastopom nove ministrice dialog z ekipo na MZ okrepil.

Pripravljen je tudi dogovor o sodelovanju z Lekarniško zbornico Slovenije.

Dogovor o sodelovanju sta v začetku letu zavrnila dva večja sistemska partnerja, kar pripisujemo preuranjenosti. Ocenjujemo tudi, da bi bilo ob koncu leta mogoče z obema partnerjema tovrstno sodelovanje mogoče skleniti.

Mednarodno smo v 2023 že drugih sodelovali na CEE Forumu organizacij pacientov iz srednje in vzhodne Evrope, po Pragi v letu 2022, je bila to v tem letu Budimpešta. Zaprosili smo za članstvo v EPF.

 

5.     Vključitev v svete zavodov

Splošno razširjeno načelo "Nič o nas brez nas" bomo uveljavljali s sodelovanjem tudi pri upravljanju organizacij. Vključitev pacientov je nujna tako pri velikih sistemskih organih (MZ, ZZZS in NIJZ), kot pri čisto vsaki bolnišnici in zdravstvenem domu. Vsaka izmed teh organizacij bi morala imeti vsaj v posvetovalni, če ne celo v nadzorni vlogi paciente, pri čemer ti ne smejo biti imenovani s strani nekaterih sistemskih organov (ZZZS pogosto predlaga svoje "paciente" v nekatere svete zavodov, drugje ni nobenih). Paciente v svete zavodov lahko imenujejo neodvisne organizacije, naprimer ZOPS ali njeni člani.

Aktivnost 5: ZOPS in njeni člani bo predlagali oziroma imenovali predstavnike društev v svete javnih zavodov pri vseh deležnikih ali deležniških skupinah. Obenem bomo MZ predlagali oblikovanje stalnega Sosveta organizacij pacientov kot posvetovalnega organa ministra.

Merljivi cilji 5: predstavniki pacientov bodo imenovani vsaj v 15 svetov bolnišnic ali zdravstvenih domov. Obenem bomo dosegli imenovanja v svete ali ustrezne posvetovalne organe (sveti pacientov) vsaj še pri treh ključnih deležnikih v zdravstvenem sistemu, vključujoč MZ, NIJZ, ZZZS, zavarovalnice, JAZMP, ZZS in druge.

Rezultat 2023: MZ je v januarju objavilo razpis, na katerega so društva in ZOPS predlagala 23 kandidatov. Šele sredi avgusta je Vlada imenovala samo 2 naša kandidata v 3 zavodih (UKC MB, Ortopedska bolnica Valdoltra in SBP). Jeseni je Vlada imenovala še v en zavod (Univerzitetna psihiatrična klinika Ljubljana) imenovalo še  kandidatko s podporo ZOPS. Ocenjujemo, da cilj ni izpolnjen, ter da je kakovost upravljanja javnih zavodov ena največjih hib slovenskega zdravstvenega sistema.  

6.     Stiki z javnostmi

Podlaga za dobre stike z javnostmi je priprava strategije. Najmanj, kar je za to potrebno, je uskladitev stališč z našimi člani. Zgled za to so Stališča DSDE, v novembru sta bila tu še primer nastopna na Odboru za zdravstvo v Državnem zboru, ter oddaja pripomb na spremembe zakona o duševnem zdravju. V letu 2023 bomo vzpostavili redne stike s strokovnimi in laičnimi javnostmi.

Aktivnost 6a: Prva javnost, ki jo naslavljamo so naša društva. V prvih dveh mesecih in pol smo opravili obiske pri 12 društvih, cilj je, da je aktivnost obiskovanja poteka dovolj intenzivno, da je mogoče vsakemu članu zagotoviti vsaj 1 obisk predsedstva in/ali ekipe ZOPS na njihovem sedežu na leto.

Merljivi cilj 6a: obiskati minimalno 80% vseh društev, oziroma nuditi 100% vsem društvom možnost obiska.

Rezultat 2023: Cilj ni bil dosežen, možnost je bila ponujena. Stik z društvi je potrebno krepiti.

Aktivnost 6b: Vzpostaviti je potrebno reden stik z novinarji. Redno se bomo odzivali na novinarska vprašanja.

Merljivi cilj 6b: Organizirali bomo vsaj 4 novinarske konference.

Rezultat 2023: Cilj je bil v celoti dosežen in presežen. Organiziranih je bilo 13 večjih aktivnosti (4 novinarske konference, 9 izjav za javnost ali odgovorov na vprašanja), ter več gostovanja v oddajah, intervjujev in drugih aktivnosti. Na vsa vprašanja novinarjev se odzivamo. Klipinga ne spremljamo, razen občasno.

Aktivnost 6c: Komunicirati moramo tudi s splošno javnostjo. Za ta namen bomo vzpostavili novice na spletni strani, na novice se bo mogoče tudi prijaviti na t.i. seznam za pošiljanje. Odpiranje kanalov na družabnih omrežjih bomo vzpostavili v odvisnosti od razpoložljivih virov. Med novicami bomo povzemali tudi novice naših članov.

Merljivi cilj 6c: Vzpostavili bomo spletno stran za novice, vzpostavili bomo redno periodo objav (predvidoma najmanj 1x na 2 tedna), skupaj ne manj kot po 4 novice na periodo objav.

Rezultat 2023: Cilj je bil delno dosežen, novice objavljamo, a je frekvenca nižja od načrtovane.

7.     Financiranje

Za zagotavljanje delovnih pogojev bomo redno delali na pridobivanju sredstev, bodisi donacij in sponzorstev, projektnih sredstev, ali sredstev iz tržne dejavnosti. Vsakršna pridobljena sredstva bomo preverjali ne le pravnoformalno, ampak tudi glede skladnosti, kot to narekuje naš Kodeks skladnosti.

Aktivnost 7: V tem trenutku še ni mogoče zagotoviti zadostnih sredstev za delovanje v celotnem letu 2023 glede na zgoraj predlagani program. Lahko pa zagotovimo, da bo sredstev dovolj za kritje stroškov za okvirno 3 mesece vnaprej.

Merljivi cilj 7: Do sredine leta 2023 je potrebno zagotoviti kritje za prihodnjih 6 mesecev delovanja vnaprej.

Rezultat 2023: Finančni načrt smo v precejšnji meri izpolnili, a nismo pravilno načrtovali dinamike denarnih tokov, kar je v novembru povzročilo zamik plačil nekaterim dobaviteljem, z ukrepanjem je Finančni odbor težave ublažil, a bo v 2024 potrebno doseči večjo stabilnost financiranja. Viri so sicer ustrezno razpršeni, poročanje po kodeksu skladnosti je redno.

Poročilo pripravil                                                                          Poročilo potrdila

Gregor Cuzak                                                                              Štefanija Lukič Zlobec

generalni sekretar                                                                        predsednica

 

V Ljubljani, 1. februar 2023

Potrjeno na 13. seji Upravnega odbora 7. februarja 2023